Sunday, 16 April 2017

ONLINE TUTORING, OBSERVATION SHEET AND EVALUATION QUESTIONNAIRE


ONLINE TUTORING GUIDE
ONLINE TUTORING OBSERVATION SHEET
ONLINE TUTORING EVALUATION QUESTIONNAIRE
Student and tutor introduction
              ___

                      ____
Inform the student that the online tutoring is student centred and that the student is the most important person in the tutoring sessions
COMO REFORZO LA INDEPENDENCIA DEL ALUMNO
¿Tu desempeño académico mejoro?

Explain that the tutor will be a guide and that the tutor will assist them with their learning issues and learning objectives
LA CONDUCTA  FUE POSITIVA Y AMABLE
¿Tienes alguna sugerencia para tu tutor?

Explain to the students the tutoring schedule, so that they are able to organize their tutoring time effectively

                ____
¿El tutor estuvo disponible en los tiempos acordados?
Ask the students to reflect upon their own learning and be aware that their role should be active in order to solve their learning issues
ORIENTO AL ALUMNO A LA RESOLUCIÓN DEL PROBLEMA

LOS TEMAS Y ACTIVIDADES FUERON RELACIONADOS A LA PROBLEMÁTICA

ORIENTO Y GUIO AL ALUMNO A RESOLVER DUDAS
¿Qué problemáticas pudiste resolver con la ayuda de la tutoría en línea?

¿Qué actividades te ayudaron a resolver las problemáticas planteadas?

¿Qué otra cosa te gustaría hacer para ayudarte a resolver tus problemáticas?



Explain to the students that the tutor guides them in:

Reading comprehension
Listening comprehension
Speaking and pronunciation
Writing
Grammatical issues
Vocabulary
Others

DIO EXPLICACIONES CLARAS
¿El tutor se explicó con claridad para la resolución de tus dudas en las diversas habilidades de la lengua?



Ask the students to fill in the form about the students’ needs analysis
CANALIZO AL ALUMNO A OTROS APOYOS
¿Necesitas más refuerzo o crees que eres capaz de resolver tus problemáticas?

The student will receive a didactic guide in order to work with his/her learning challenges
USO LAS GUIAS POR HABILIDAD O PROBLEMÁTICA
¿Las guías de estudio fueron eficaces y útiles?

The tutor and the students will share the activities and comment on the students’ strengths and weaknesses.

LA TUTORIA FUE PLANIFICADA
¿Las tutorías fueron planificadas?
Inform the students that they may attend the tutoring any time they need and that they can use the blog in order to write their comments and also write about how they solved their learning issues
DEMOSTRO
DISPONIBILIDAD DE TIEMPO

¿El tutor te dio el tiempo que necesitabas?

¿Deseas hacer algún otro comentario?

¿Deseas hacer alguna sugerencia?

No comments:

Post a Comment