ONLINE TUTORING GUIDE
|
ONLINE TUTORING OBSERVATION SHEET
|
ONLINE TUTORING EVALUATION QUESTIONNAIRE
|
Student and tutor introduction
|
___
|
____
|
Inform the
student that the online tutoring is student centred and that the student is
the most important person in the tutoring sessions
|
COMO REFORZO LA INDEPENDENCIA DEL ALUMNO
|
¿Tu desempeño académico mejoro?
|
Explain
that the tutor will be a guide and that the tutor will assist them with their
learning issues and learning objectives
|
LA CONDUCTA
FUE POSITIVA Y AMABLE
|
¿Tienes alguna sugerencia para tu tutor?
|
Explain to
the students the tutoring schedule, so that they are able to organize their
tutoring time effectively
|
____
|
¿El tutor estuvo disponible en los tiempos
acordados?
|
Ask the
students to reflect upon their own learning and be aware that their role
should be active in order to solve their learning issues
|
ORIENTO AL ALUMNO A LA RESOLUCIÓN DEL PROBLEMA
LOS TEMAS Y ACTIVIDADES FUERON RELACIONADOS A LA
PROBLEMÁTICA
ORIENTO Y GUIO AL ALUMNO A RESOLVER DUDAS
|
¿Qué problemáticas pudiste resolver con la ayuda
de la tutoría en línea?
¿Qué actividades te ayudaron a resolver las
problemáticas planteadas?
¿Qué otra cosa te gustaría hacer para ayudarte a
resolver tus problemáticas?
|
Explain to
the students that the tutor guides them in:
Reading
comprehension
Listening
comprehension
Speaking
and pronunciation
Writing
Grammatical
issues
Vocabulary
Others
|
DIO EXPLICACIONES CLARAS
|
¿El tutor se explicó con claridad para la
resolución de tus dudas en las diversas habilidades de la lengua?
|
Ask the
students to fill in the form about the students’ needs analysis
|
CANALIZO AL ALUMNO A OTROS APOYOS
|
¿Necesitas más refuerzo o crees que eres capaz de
resolver tus problemáticas?
|
The student
will receive a didactic guide in order to work with his/her learning
challenges
|
USO LAS GUIAS POR HABILIDAD O PROBLEMÁTICA
|
¿Las guías de estudio fueron eficaces y útiles?
|
The tutor
and the students will share the activities and comment on the students’
strengths and weaknesses.
|
LA TUTORIA FUE PLANIFICADA
|
¿Las tutorías fueron planificadas?
|
Inform the
students that they may attend the tutoring any time they need and that they
can use the blog in order to write their comments and also write about how
they solved their learning issues
|
DEMOSTRO
DISPONIBILIDAD DE TIEMPO
|
¿El tutor te dio el tiempo que necesitabas?
¿Deseas hacer algún otro comentario?
¿Deseas hacer alguna sugerencia?
|
Sunday, 16 April 2017
ONLINE TUTORING, OBSERVATION SHEET AND EVALUATION QUESTIONNAIRE
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment