A blog is another technological tool where the students might post their own points of view. Blog participation might include just one student or even a group of students. In this project, the blog is a support for the tutorías in the sense that students might post their doubts, comments or questions, among other issues. This blog is an educative one.
According to the https://en.oxforddictionaries.com/definition/blog,
a blog is a regularly
updated website or web page, typically one run by an individual or a small
group that is written in a conversational style. On the other hand, the
Cambridge dictionary http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/blog,
define it as a regular record of your thoughts, feelings, opinions, or experiences that you put on the Internet for
other people to read. In this project I follow the second definition, because the students
post their opinions, experiences, comments and challenges when they are learning
the L2 English.
The blog focuses mainly on the
students and the posts are divided into different sections such as home page,
welcome to the blog, instructions, motivational posts, study skills, tips, questions,
challenging areas of the language, activities, and a glossary, among others.
MUESTRA DE LA SECCIÓN WELCOME!
Estimado tutorado te doy la
bienvenida a este blog, asimismo te doy las gracias por haber tomado la
decisión de unirte a este grupo de tutoría en línea para auto acceso, lugar en
donde iniciaremos la aventura de aprendizaje
virtual juntos.
En este blog manejaremos la tutoría asincrónica y
lo puedes usar con la frecuencia que tú quieras. Es decir, en este espacio
puedes dejar planteadas, preguntas, dudas, opiniones, aportaciones o
simplemente recomendar una actividad o ejercicio que haya sido benéfico para tu
autoaprendizaje.
Todo lo que dejes planteado en el blog te será
contestado de la manera más efectiva, atenta y oportuna posible.
1. Despertar tu deseo de expresar tus problemáticas, dudas y sobre todo me
interesa que sientas el apoyo del tutor para que salgas adelante en tu vida
académica en torno al aprendizaje de tu idioma inglés.
2. También quiero proveerte de guías dinámicas a seguir que te permitan
salir adelante con los retos a los que te enfrentas en el aprendizaje de tu
segundo idioma.
3. Te invito a ser muy participativo en las distintas discusiones y a que
ejecutes las diversas actividades ligadas al idioma inglés. Recuerda que en
todo momento recibirás la orientación apropiada para que te sientas exitoso con
tu aprendizaje.
No comments:
Post a Comment